Е-продавница

Канонско право – Панајотис Ј. Бумис
27. July 2016
Тајна људске душе – Свети Николај Алма-Атински и Казахстански
27. July 2016
Прикажи све

Огледи из иконографије 1 – Бојан Томић, Наташа Илић, Милена Стефановић Сајц

250,00 RSD


Огледи из иконографије 1 – Бојан Томић, Наташа Илић, Милена Стефановић Сајц, 159 страница. Издаје: Висока школа Српске Православне Цркве за уметност и консервацију, Београд 2011. година

  • Димензије: 16.5х1х23 центиметара
  • Шифра производа: 736034
SKU: knjiga-2105. Категорије: , .

Опис производа

            Истина је да у старини бестелесни и неизобразиви Бог уопште није сликан. Сада, међутим, када се јавио у телу и поживео са људима, слика се оно што је код Бога видљиво. Не клањам се материји него се клањам Творцу материје, ономе који је ради мене постао материја, и изволео да се настани у материји, и који ми је преко материје остварио спасење. Но, не поштујем њу као Бога, не дао Бог. Јер како може бити Бог оно што је из ничега настало? Ако и јесте Божије тело постало Бог непроменљиво због испостасног јединства, као помазано али и као остало оно што је по природи било: тело одушено душом разумном и умном, започело, не нестворено. А и осталу материју, преко које ми је дошло спасење, поштујем и одајемо јој почаст, као испуњеној божанском силом и благодати. Зар није материја предивно и трипут блажено крсно дрво? Или зар није материја чесна и света Гора место Лобање (распећа)? Или зар није материја животодавни и живоносни камен, Гроб свети, извор нашег васкрсења? Или зар није материја мастило и свесвета књига Еванђеља? Зар није материја и живоносна трпеза која нам даје Хлеб живота? Или зар није материја злато и сребро од којих се праве крстови, плоче и чаше. Или, пре свега овога, зар није материја тело и крв Господа мога? Зато или одбаци поштовање и поклоњењу према свему овоме или уступи место црквеном предању и поклоњењу икона Божјих именом освећенних, и отуда осењених благодаћу Духа Божјег. Не називај материју злом јер она није нечасна: ништа од онога што је Бог створио није нечасно. Такво схватање је манихејско. Само оно је нечасно што нема узрок у Богу него представља нашу измишљотину, слободним скретањем и стремљењем воље из онога што је природно у оно што је неприродно, а то је управи и јесте грех … (Свети Јован Дамаскин, Аполегетска слова против опадача светих икона 1, 16)